18 شهریور 1403

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 3

احمدی: رویکردها و برنامه‌ های اربعین ۱۴۰۳ را بررسی می‌ کنیم

رئیس کمیته فرهنگی و دبیر همایش اربعین گفت: اربعین یک حرکت بزرگ تمدنی است و برای پیشبرد آن به همفکری و برنامه ریزی جمعی نیازمندیم.

حسینی نیوز/ سرویس اخبار همایش‌ها و رویدادها:

«سومین گردهمایی بین المللی فعالان فرهنگی، پژوهشی، رسانه‌ای و فضای مجازی اربعین» صبح امروز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ در جوار ضریح نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) آغاز به کار کرد.

در ابتدای این گردهمایی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به عنوان میزبان مراسم، به خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی و فعالان اربعینی خیر مقدم گفت و اهداف برگزاری آن را بیان کرد.

حجت الاسلام دکتر «حمید احمدی» جوهره و اساس حرکت بزرگ اربعین را فرهنگی دانست و تأکید کرد: اصحاب فرهنگ، رسانه، تبلیغ، هنر و علم در بسط و گسترش و تعمیق این ابعاد این حرکت نقش مؤثر و سازنده‌ ای دارند و لازم است با همفکری مستمر به فعال سازی ظرفیت‌ های گسترده‌تر اقدام کنند.

وی حرکت بزرگ اربعین را یک “پدیده تمدن ساز” دانست و گفت: ضرورت جهانی شدن و رویکرد تمدنی مراسم اربعین، ایجاب می‌ کند که برای برنامه‌ ریزی شایسته و مناسب این حرکت عظیم با فعالان و کنشگران در این ساحت الهی تبادل نظر و هماهنگی و هم افزایی شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین تصریح کرد: با توجه به این ضرورت، گردهمایی دو روزه فعالان فرهنگی، پژوهشی، رسانه‌ای و فضای مجازی اربعین را در مشهد مقدس و به منظور بررسی چالش‌ ها، برنامه‌ ها و راه‌‌های توسعه جهانی شدن آن به همت کمیته‌ های فرهنگی ایران و عراق برپا کردیم.

وی افزود: محل برگزاری این همایش در جوار بارگاه امام رضا(ع) قرار داده شد تا از حال و هوای اربعینی دور نشویم.

احمدی درباره شرکت کنندگان آن هم گفت: در این همایش نمایندگان مواکب از ایران و ده‌‌ها تن از فعالان موکب‌ های فرهنگی و رسانه‌ ای، مراکز مطالعاتی و فضای مجازی و شخصیت هایی از عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، هند، آذربایجان، سوریه و آفریقا حضور دارند.

وی، تشکیل در کمیسیونهای تخصصی چهارده گانه در موضوعات و محورهای مختلف ـ همچون قرآن، تبلیغ، نماز، پژوهش، آموزش، رسانه، فضای مجازی، ارتباطات بین‌الملل، اتباع و زائران ترانزیت، بانوان و… ـ  را از دیگر برنامه‌ های این گردهمایی ذکر کرد و گفت: در جلسات این کمیسیون ها، مشکلات، چالش ها و مسائل تخصصی مربوط به هر حوزه، بحث و بررسی می شود. همچنین شرکت کنندگان در آنها به بررسی رویکردها و برنامه‌ های اربعین آینده (1446 ق. ـ ۱۴۰۳ ش.) می‌ پردازند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به مهمترین مسأله امروز جهان اسلام، یعنی تجاوز جنایتکاران صهیونیست به غزه مظلوم، هم گفت: برگزاری مراسم نداء الاقصی در شب جمعه در حرم رضوی از دیگر برنامه‌ های این گردهمایی است که در آن مسئولان “موکب نداء الاقصی” ـ که یکی از موکب های فعال موسم اربعین است و علمای فلسطین و مقاومت در آن حضور دارند ـ سخنرانی خواهند کرد.

دکتر احمدی ادامه داد: در نشست پایانی که صبح فردا جمعه برگزار می‌ شود، گزارش کمیسیون‌ ها و نظرات مسئولان کمیته‌ ها در استان‌ ها و نمایندگان مواکب ارائه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا سومین اجتماع فعالان اربعین حسینی در راستای هرچه پرشکوه‌تر شدن حرکت جهانی اربعین موثر و‌‌ پردستاورد واقع شود و گفت: حرکت عظیم اربعین، یک حرکت فرهنگیِ نیازمند هم‌اندیشی است؛ بنابراین مشارکت اندیشمندان در برنامه‌ریزی این عرصه گردید و  تنظیم‌ اولویت‌های بلندمدت ضروری است.

…………………
پایان پیام/ 101

لینک کوتاه

سوالات و نظرات

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار

به همت بنیاد بین‌المللی عاشوراء؛

تدوین و انتشار دو کتاب کودک اربعینی به زبان‌های عربی و فارسی

اخبار جشنواره «أنا مِن حسین»

کشیش مسیحی: همه ما در زندگی، لحظات کربلایی مخصوص خود را داریم

در همایش "طوفان الاقصی و شهید سلیمانی" در کیش؛

اختری: استقامت مردم غزه “تاریخی و ستودنی” است

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 11

برگزاری نشست نداء الاقصی در جوار ضریح امام رضا(ع)

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 9

عالم اهل سنت سوریه: سالروز قیام امام حسین(ع) یوم الله است

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 8

حسینی: تعداد زوار ایرانی اربعین می تواند ۱۵میلیون نفر باشد

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 26

عکس خبری/ کمیسیون «مراسم و محافل» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 25

عکس خبری/ کمیسیون «کودک و نوجوان» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 23

عکس خبری/ کمیسیون «اهل سنت» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین