18 شهریور 1403

پاپ درباره توطئه حاکمان کشورهای عربی چه گفت؟

تنها دولتی که پای قضیه فلسطین ایستاده «جمهوری اسلامی ایران» است. آنها فقط چوب و سنگ داشتند، اما امروز موشک دارند. همهٔ اینها را ایران به آنها داد.

حسینی نیوز/ سرویس اخبار بنیاد بین المللی عاشوراء:

“نشست ويژه نمايندگان طلاب و فضلای حوزه علميه قم” با موضوع فلسطين صبح امروز چهارشنبه 10 آبان 1402 با سخنرانی آیت الله «مجمدحسن اختری» رئيس “کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین (وابسته به نهاد ریاست جمهوری)” در قم برگزار شد.

آقای اختری در این مراسم با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین و عملیات اخیر نیروهای مقاومت علیه غاصبان صهیونیست اظهار داشت: این نشست به مناسبت حمله پیروزمندانه و غافلگیرانه “طوفان الاقصی” علیه رژیم اشغالگر قدس است. در این جلسه، درباره سه نکته صحبت می‌کنم:

1. مشروعیت دفاع و دلیل آغاز عملیات طوفان الاقصی
2. وضعیت فعلی
3. وظیفه ما

* مشروعیت دفاع و دلیل آغاز عملیات طوفان الاقصی

آیت الله اختری با اشاره به اینکه “تمامی مکاتب فقهی و حقوقی در پذیرش اصل «دفاع مشروع» متفق القول هستند” خطاب به اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: شما “فقیه” هستید. می دانید که “دفاع از جان، مال، ناموس و وطن” مشروعیت دارد.  این یک امر عقلی و طبیعی در میان همه مردم جهان است. حتی علاوه بر انسان ها، بقیه موجودات زنده نیز از خود و قلمروی خود در برابر مهاجمان دفاع می کنند.

وی ادامه داد: پس، بر اساس اصل مشروعیت دفاع و مقاومت، مردم فلسطین در مقام دفاع از حق خود به پا خاسته اند و با رژیم صهیونیستی در جنگ هستند. آنها از باب اینکه دشمنان، خانه های آنان را غصب کرده اند، از خود دفاع می کنند.

رئيس کميته دفاع انقلاب اسلامي از فلسطين افزود: ممکن است این سؤال برای شما وجود داشته باشد که “حماس با وجود اینکه قدرت دفاع در برابر ارتش اسرائیل را ندارد چرا این عملیات را آغاز کرد؟”. در پاسخ به این سؤال به چند نکته توجه داشته باشید:

نکته اول: قطعاً اجراءکنندگان عملیات الاقصی و نیروهای مقاومت، از ابتدا همه عواقب آن و این جواب وحشیانه رژیم اشغالگر را می‌دانستند. بویژه اینکه آنها برای مقابله با حملات هوایی دشمن، امکاناتی ندارند. با این وجود، این عملیات را انجام دادند، چون دلایلی برای این کار داشتند.

نکته دوم: مهمترین دلیل و علت برای شروع عملیات طوفان الاقصی “مقابله با یهودی سازی سرزمین های فلسطین و نابودی کامل آن” است. نقشه اسرائیل این است که همه جای فلسطین را یهودی کند. آنها از قدیم نیز در صدد یهودی سازی همه سرزمین های اشغالی بودند و قرار گذاشته شده بود که مردم فلسطین را به مناطقی که در برخی از کشورها در نظر گرفته بودند، اخراج کنند!

رئيس شورای عالی مجمع جهانی اهل بيت(ع) در اینجا به خاطره شخصی خود از مرحوم علامه شیخ «محمدمهدی شمس الدین» رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان اشاره کرد و گفت: مرحوم علامه شمس الدین برای من تعریف کرد که وقتی به واتیکان رفتم و مظلومین فلسطین را مطرح کردم، «پاپ» وقت یک نقشه آورد و به من نشان داد که در آن، اصلاً کشوری به نام فلسطین وجود نداشت! پاپ سپس به من گفت: همه کشورهای عربیِ خودتان پای این نقشه امضاء کرده‌اند و توافق نموده اند که فلسطین باید حذف شود!

وی ادامه داد: پس یهودی سازی کل فلسطین، نقشهٔ آنهاست. مردم فلسطین کجا بروند؟ چند گزینه از همان قدیم مطرح بوده است: «مصر»، «اردن»، «صحرای بزرگ بین عراق و سوریه» و «پراکنده کردن آنها در جهان».

سومین نکته ای که آیت الله اختری درباره عملیات طوفان الاقصی بدان پرداخت “اندیشه اسلامی حماس” بود. وی در این باره گفت: در برابر اشغال صهیونیست ها، از ابتدا تا کنون سه جریان اصلی در فلسطین وجود داشته و فعالیت کرده است: “جریان فتح”، “جریان های جهادی لائیک” و “جریان های جهادی اسلام گرا”.

ایشان افزود: جریان فتح همراه تعدادی از کشورهای عربی از سال ۱۹۷۹م. با آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد گفتگو شدند که این امر به توافق کمپ دیوید و عادی سازی روابط مصر و سپس اردن انجامید. اما این توافقات هیچ بهره‌ای برای جریان فتح نداشته و با اینکه اسم آنها “حکومت خودگردان” است، ولی در واقع حتی نمی‌توانند که یک ویزا بدون اجازه اسرائیل صادر کنند!

این شخصیت فعال در عرصه بین الملل ادامه داد: جریان دیگر، حرکتهای مبارز لائیک فلسطینی (معروف به “فصائل یازده گانه”) بودند که با اسرائیل مبارزاتی داشتند.

وی سپس به نقطه عطف تاریخ مقابله با صهیونیسم پرداخت و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان سومی در فلسطین به صورت خودجوش و مبتنی بر نظریات فقهی و سیاسی امام خمینی(ره) متولد شد که همان “جریان اسلامی متبلور در حماس و جهاد” است. این جریان رفته رفته رشد کرد و پیشرفت محسوسی نمود؛ آنگونه که در جنگ های متعدد به پیروزی دست پیدا کرد.

آیت الله اختری سپس به خاطره شخصی دیگری از خود در هنگام سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه اشاره کرد و گفت: شورایی سه نفره مرکب از دکتر «فتحی شقاقی»، شیخ «عبدالعزیز عودة» و شیخ «البرکة» در سوریه نزد من آمدند و گفتند که می خواهیم جنبشی جهادی برای آزادی فلسطین تأسیس کنیم. آنها تحت تأثیر انقلاب امام(ره) و نظرات فقهی و سیاسی ایشان وارد مبارزه شدند. شهید فتحی شقاقی پیش از آن و وقتی در مصر بود کتابی دربارهٔ امام حسین(ع) نوشته بود.

وی ادامه داد: جمعی از مبارزان فلسطینی به دیدار امام راحل(ره) آمدند. ایشان به آنها فرمودند: “شما بروید مبارزه کنید؛ پیروز می‌شوید”. از آن روز، جریان مبارزه با اسرائیل تغییر پیدا کرد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء به جنگ 33 روزه مقاومت اسلامی لبنان و اسرائیل هم اشاره کرد و گفت: بویژه بعد از شکست ارتش رژیم اشغالگر از حزب الله لبنان، فلسطینی‌ها فهمیدند که می‌توانند مبارزه کنند؛ زیرا اسرائیلی ها ادعای این داشتند که ارتش آنان از همه ارتش ها قوی تر است و هرگز شکست نمی خورد! لذا امروز یک گروه بدون امکانات مانند “حماس” نشان داد که اسرائیل از آن چیزی که ادعا می شد بسیار ضعیف تر و آسیب پذیرتر است. علت اصلی پیروزی حماس نیز همین اندیشه‌های اسلامی آنان است.

چهارمین نکته ای که رئيس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به عنوان دلیل آغاز عملیات طوفان الاقصی بیان کرد “عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به معاهدات و قطعنامه ها” بود. وی در این زمینه گفت: اسرائیل از سال ۱۹۴۸ تا الآن از هیچکدام از طرح‌های توسعه‌طلبانهٔ خود دست برنداشته است. آنها نتوانستند برنامه “اسرائیل کبری” و سپس “اسرائیل عظمی” را پیاده کنند، اما همچنان به دنبال توسعه هستند. این رژیم قطعنامه‌های سازمان ملل را هم قبول ندارد و حتی به «طرح دو دولت» که مهمترین حامی آنها ـ یعنی آمریکا ـ مطرح کرده نیز پایبند نیست.

* وضعیت فعلی

آیت الله اختری در تشریح “وضعیت فعلی فلسطین” هم گفت: عملیات طوفان الاقصی بسیار بزرگ و مهم بود و الحمد لله هنوز هم تداوم دارد و این نیروهای شجاع و غیور به حملات خود ادامه می‌دهند. این حمله نتایج و دستاوردهای بزرگی داشته است.

رئيس شورای عالی مجمع جهانی اهل بيت(ع) “توجه جهانی به قضیه فلسطین و رسوا شدن اسرائیل در افکار عمومی دنیا” را یکی از دستاوردهای این عملیات خواند و گفت: امروزه مسئله فلسطین در جامعه جهانی مورد توجه ویژه قرار گرفته است که امری کم سابقه است. هم اکنون تجمعات و تظاهرات گستردهٔ حمایت از فلسطین در جهان، بسیار متفاوت و چشمگیر است و کم‌سابقه است. حتی شاهد تظاهرات مردم در قلب انگلیس – یعنی پایه‌گذار و به وجود آورندهٔ این رژیم – و در ایالت های مختلف آمریکا – به عنوان مهم‌ترین حامی اسرائیل – بودیم.

وی افزود: در سازمان ملل ۱۸۸ کشور علیه اسرائیل و آمریکا رای منفی داده و به خود جرأت دادند تا مخالفت خود با را ابراز کنند و به همین خاطر برخی از مسائل جدیدی را شاهد هستیم که قبلاً سابقه نداشته است.

رئيس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین تصریح کرد: در ایران نیز همینگونه است؛ تا جایی که ۷ میلیون نفر اعلام آمادگی کرده اند که بروند و در فلسطین بجنگند.

اختری با اشاره به “بی سابقه بودن تزلزل رژیم صهیونیستی تا حد فعلی” گفت: بیش از ۷۰ سال است که سرزمین فلسطین مورد اشغال است. دشمنان اسلام این شجره خبیثه را در قلب جهان اسلام ایجاد کردند تا در مقابل کشورهای اسلامی ایستاده و در بین آنان اختلاف ایجاد کنند. لذا این دست و پا زدن حاکمان آمریکا و کشورهای اروپایی و حمایت همه جانبه حکومتهای غربی را که می بینید به خاطر این است که می ترسند اسرائیل از بین برود.

وی تصریح کرد: تحلیل شخصی من این است که دلیل اینهمه حمایت غربی‌ها از رژیم صهیونیستی در جنگ فعلی، این است که این رژیم در حال نابودی است.

آقای اختری با اشاره به عدم پیروزی رژیم اشغالگر قدس در برابر مقاومت مردم فلسطین بیان داشت: رژیم صهیونیستی در این مدت که از جنگ سپری شده است، هیچ امتیازی به دست نیاورده است؛ و تنها به کشتار مردم بی دفاع و غیر نظامیان مظلوم غزه مشغول است!

* وظیفه مـا

رئيس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در بخش پایانی سخنان خود به “وظیفه مسلمانان در قبال مردم غزه” پرداخت و گفت: کشورهای اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین و مردم مظلوم غزه باید تلاش و کوشش کنند.

آیت الله اختری اظهار داشت: تفکر صهیونیسم بسیار خطرناک است و این خطر نه تنها برای اسلام، بلکه خطری جدی برای تمام جهان می باشد.

وی افزود: دیدگاه یهودیان افراطی این است که آنان قوم برگزیده بوده و بقیه انسان ها برده های آنان هستند! این فکر، تمام جهان را با خطر مواجه می کند.

رئيس شورای عالی مجمع جهانی اهل بيت(ع) با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومان فلسطین گفت: تنها دولتی که هم اکنون پای آنها ایستاده ایران است. آنها فقط چوب و سنگ داشتند، اما امروز موشک دارند. همهٔ اینها را جمهوری اسلامی ایران به آنها داد. امروز نیز وظیفه مردم ما “کمک مالی به این مظلومان” است.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین «سید جلال رضوی مهر» رئیس مجمع نمایندگان طلاب ضمن خیر مقدم به آقای اختری و تشکر از نمایندگان طلاب استان های مختلف، مقاومت مردم مظلوم غزه را ارج نهاد و حمایت از آنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را امری وجدانی، انسانی و اسلامی دانست.

وی همچنین از ادامه این جلسات روشنگری با حضور آیت الله اختری در جمع طلاب استان ها با محوریت مجامع نمایندگان طلاب و فضلای استان های کشور خبر داد.

…………………..
پایان پیام/ 101

لینک کوتاه

سوالات و نظرات

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار

به همت بنیاد بین‌المللی عاشوراء؛

تدوین و انتشار دو کتاب کودک اربعینی به زبان‌های عربی و فارسی

اخبار جشنواره «أنا مِن حسین»

کشیش مسیحی: همه ما در زندگی، لحظات کربلایی مخصوص خود را داریم

در همایش "طوفان الاقصی و شهید سلیمانی" در کیش؛

اختری: استقامت مردم غزه “تاریخی و ستودنی” است

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 11

برگزاری نشست نداء الاقصی در جوار ضریح امام رضا(ع)

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 9

عالم اهل سنت سوریه: سالروز قیام امام حسین(ع) یوم الله است

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 8

حسینی: تعداد زوار ایرانی اربعین می تواند ۱۵میلیون نفر باشد

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 26

عکس خبری/ کمیسیون «مراسم و محافل» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 25

عکس خبری/ کمیسیون «کودک و نوجوان» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 23

عکس خبری/ کمیسیون «اهل سنت» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین