وجود ۸ هزار بقعه متبرکه در کشور؛

گنبد جدید آستان امامزاده حسین(ع) رونمایی شد

به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وقف، گنبد جدید آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین رونمایی شد.

حسینی نیوز/ سرویس اخبار مزارات:

 

در سالروز ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و هفته وقف، گنبد جدید آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین رونمایی شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه در مراسم رونمایی این گنبد و افتتاح طرح های عمرانی آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، از وجود ۸ هزار بقعه متبرکه در جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: به خاطر عشق و ارادتی که مردم به این بزرگواران دارند، این بقاع متبرکه در حال تبدیل شدن به قطب های فرهنگی در کشور هستند.

 

به نوشته خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام «غلامرضا عادل» خاطرنشان کرد: باید بقاع متبرکه محلی برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) باشد و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این اماکن متبرک به عنوان یک پایگاه اجتماعی، محلی برای رفع مشکلات احتمالی مردم شود.

 

عادل ادامه داد: بقاع متبرکه در عرصه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و … نقش بسزایی در توسعه همه جانبه کشور و جایگاه ویژه ای در جمهوری اسلامی و بین مسئولان نظام دارند.

 

وی اظهار کرد: یکی از دلایل حضور پرشور ملت ایران اسلامی در آیین های مختلف در بقاع متبرکه علاقه و اعتقاد آنان به این اماکن مقدس است که باید قدردان آن باشیم.

 

آستان مقدس امامزاده حسین(ع) از قدیمی‌ترین زیارتگاه‌های شهر قزوین است. این امامزاده به حسب اختلاف نقل‌ها «فرزند امام رضا(ع)»، «فرزند امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا(ع)» یا «یکی از نوادگان جناب جعفر طیار(س)» دانسته شده است؛ اما مردم قزوین او را فرزند بلافصل امام رضا(ع) می‌دانند و ارادت فراوانی به این امامزاده دارند.

…………………………………
پایان پیام/ 110-101

لینک کوتاه