18 شهریور 1403

در نشست نقش سازمان های مردم نهاد:

اختری: با این حمایت های غرب از اسرائیل، کشورهای عربی خجالت نمی کشند؟!

وقتی آمریکا و انگلیس و آلمان اینگونه آشکارا به میدان می آیند و به صهیونیست ها پول و امکانات و سلاح می دهند و پشتیبانی می کنند، کشورهای عربی از این عدم حمایت خود خجالت نمی کشند؟!

حسینی‌نیوز/ سرویس اخبار بنیاد بین المللی عاشوراء:

«نشست هم اندیشی نقش سازمان‌های مردم نهاد در تبیین جنایات رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی» با سخنرانی مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء و جمعی از فعالان قضیه فلسطین در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست که صبح امروز یکشنبه 30 مهر 1402 و با حضور ناصر کنعانی سخنگو و رئیس محترم مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه برپا گردید، مسؤولین سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین در ایران در خصوص نحوه ارائه خدمات سیاسی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی صحبت و پیشنهادهایی در خصوص نحوه کمک‌ به مردم فلسطین ـ بویژه ساکنان غزه ـ متناسب با ابعاد جنایات دشمن صهیونیستی ارائه کردند.

همچنین در این نشست، نمایندگان جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی و حزب الله لبنان در تهران گزارشی از شرایط میدانی فلسطین و وقایع مرزهای فلسطین اشغالی ارائه کردند.

* آیت الله اختری: با این حمایت های غرب از اسرائیل، کشورهای عربی خجالت نمی کشند؟!

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری گفت: باید از طریق رسانه ها رساندن پیام مردم مظلوم فلسطین به جهانیان رسانده شود و وحشیگری رژیم صهیونیستی نمایان شود.

آیت الله «محمدحسن اختری» در نشست نقش سازمان های مردم نهاد در تبیین جنایت های رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی که امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت هزاران مسلمان مظلوم ـ اعم از زن و مرد و کودکان معصوم ـ در فلسطین و همچنین با اشاره به موفقیت و پیروزی‌های بزرگ مقاومت و فلسطین در عرصه مبارزه و عملیات اخیر، اظهار داشت: برای حمایت از این مقاومت، باید جلسات تبیینی و همفکری بیشتر برگزار شود.

وی افزود: برادران و خواهران فلسطینی قصد دارند مبارزه را ادامه دهند و قصد سازش ندارند. این موضوع به ما نشان می دهد که ما نیز باید آماده شویم و برای دراز مدت برنامه ریزی داشته باشیم و گمان نکنیم که طوفان تمام شد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با بیان اینکه رسانه وسیله خوبی برای رساندن پیامهای این شهادت‌ها و نیز ویران گری و وحشیگریهای رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: انسان نگران و ناراحت می شود وقتی اینهمه قساوت و بمبارانهای مدارس، بیمارستانها و منازل را می بیند. این فجایع قلب ها را به درد می آورد و موجب تألم و تأثر مردم می شود.

آقای اختری با اشاره به اینکه “رژیم صهیونیستی در موضع ضعف قرار دارد” گفت: توجه به این نکته مهم است که از سال 2000 م. تاکنون اسرائیل نتوانسته سرزمین جدیدی را اشغال کند. قبل از سال 2000 دولتمردان عربی می گفتند که کاری بکنیم تا جنوب لبنان آزاد شود و حزب الله جمع شود. از سال 2000 به بعد صحبت این بود که اسرائیل، شش ماه دیگر از لبنان می رود یا یک سال دیگر می رود؟! اما در نهایت کمتر از 24 ساعت منطقه را خالی کردند و حتی بسیاری از افراد خود را جا گذاشتند و با وضعیت عجیبی فرار کردند!

وی ادامه داد: هدف تجاوز اسرائیل به لبنان، از بین بردن حزب الله بود. تا سال 2006 تعداد 14 تا 15 وزیر امور خارجه در دنیا دنبال این بودند تا برنامه مبارزه را متوقف کنند. ولی در جنگ 33 روزه سال 2006 کار به جایی رسید که وقتی ارتش صهیونیستی خواست خارج شود، امتیاز دادند و رفتند. این نتایج، نتیجه مبارزات مقاومت است. ما الان هم شاهد این اتفاقات هستیم و این جریانات را می بینیم.

آیت الله اختری با تأکید بر اینکه “ما نیاز به این داریم که هم در قالب مؤسسات و سمن‌ها و هم در سطح جامعه و توده مردم کار کنیم” افزود: یک موضوع مهم “راه‌اندازی کاروان‌های کمک‌رسانی” است. فلسطینیان آب و نان و امکانات می خواهند و به هر طریق ممکن باید به آنها برسانیم. معبر رفح هم مدت زمان بسیار کمی باز شده و دوباره بسته شد! این فشار برای گشودن معابر در رفح یا دیگر معابر یکی از کارهایی است که بحمدالله آقای «امیرعبداللهیان» در وزارت امور خارجه دنبال کرده‌اند. باید برای باز شدن گذرگاه رفح پیگیری شود.

وی ادامه داد: الآن طلاب از قم تقاضا دارند که برای مبارزه به جبهه بروند. مردم هم برای رفتن به جبهه اعلام آمادگی کرده و تا حالا بیش از 5 میلیون نفر ثبت نام کرده اند. این نوع پیشنهادها زیاد مطرح می شود و باید مورد بررسی قرار گیرد. از نظر سیاسی و امنیتی باید مسؤولین نظر بدهند؛ ما هم باید دنبال این باشیم تا راه باز شود. از لبنان، اردن، سوریه و از هر مسیری که ممکن است باز شود، باید با هماهنگی فلسطینی ها دنبال این کار برویم.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: الان تعلل جایز نیست. وقتی آمریکایی ها این گونه آشکارا به میدان می آیند و به صهیونیست ها پول، امکانات و سلاح می دهند؛ وقتی انگلیس اینطور به میدان می آید؛ وقتی آلمان اینچنین پشتیبانی می کند، کشورهای اسلامی باید بیشتر کمک کنند. باید با دولت های همسو صحبت شود و آنان را تشویق کرد تا حمایت جدیدی کنند.

این اندیشمند بارز جهان اسلام تصریح کرد: با این حمایت های غرب از اسرائیل، کشورهای عربی خجالت نمی کشند که کاری نمی کنند؟! با وجود سخنان بایدن، انگلیس، آمریکا و بقیه کشورهای غربی، شرم آور است که می بینیم کشورهای عربی جمع می شوند و بدون هیچگونه کار مفیدی جلسه را به پایان می‌برند؛ در حالی که می‌توانند حداقل روی نفت مانور بدهند. حتی می توانند در حد یک ماه به صورت نمایشی از نفت استفاده کنند و بازدارندگی ایجاد نمایند تا اسرائیل دست از بمباران بردارد.

اختری درباره “تهدیدها به حمله زمینی به غزه” هم گفت: دو هزار نیروی آمریکا که هیچ، اگر بیست هزار هم نیرو بیاورد باز هم در حمله زمینی موفق نخواهند شد؛ اما این بمبارانها خسارات زیادی را به بار می آورد. باید کاری کنیم تا جلوی این بمبارانها گرفته شود. باید با یک حرکت اقتصادی نظیر بستن لوله های نفت جلوی آن گرفته شود. باید از نظر سیاسی و امنیتی روی آن کار شود. از نظر رسانه ای نیز باید کار شود و تلاش کنیم تا با حرکت تبلیغاتی و رسانه ای بر دولت ها فشار بیاوریم تا کاری انجام شود.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: ما جلساتی مانند “همایش محمد الدرة” داشتیم و تلاش کردیم که یک عده از اصحاب رسانه و مؤسسات و نهادها را از کشورهای دیگر دعوت کنیم و با آنها برای ایجاد یک فضای رسانه‌ای سنگین علیه آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم اشغالگر قدس همکاری و همفکری کنیم. دوستان هم باید در موضوع کودک‌کُشی و مانند آنها برنامه داشته باشند.

وی افزود: پیشنهاد دارم که به سفارتخانه‌های ما گفته شود که نمایندگی‌های ما در کشورهای مختلف، مؤسسات، رسانه‌ها، شخصیت‌ها و نهادهایی که همسویی با مسئله فلسطین دارند را معرفی کنند تا با هم همکاری کنیم. در مرحله بعدی با کمک وزارت امور خارجه از آنها برای برگزاری همایشی یکروزه با هدف ایجاد همصدایی علیه رژیم اشغالگر قدس دعوت کنیم. آمریکا بر این تأکید دارد و بدون شرم و حیا اعلام می‌کند که اسرائیل مظلوم واقع شده است و باید از او حمایت کنیم! این کار، عوض کردن جای ظالم و مظلوم است؛ و وظیفه ما است که مظلوم واقعی را به دنیا معرفی کنیم.

آیت الله اختری در ادامه بیان کرد: مردم ما الان باید احساس کنند که این جبهه خودمان است. باید امکاناتی ایجاد کنیم و کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای پشتیبانی از مردم غزه تهیه نماییم. وزارتخانه های “آموزش و پرورش” و “علوم، تحقیقات و فناوری” می‌توانند بسیار مؤثر عمل کنند. اکنون که نیروهای جهادی تصمیم دارند تا عملیات را ادامه بدهند، ما و دیگر کشورها هم باید تصمیم داشته باشیم که از آنها پشتیبانی کنیم. دوستان ما در کشورهای دیگر هم آمادگی دارند که به میدان بیایند. مردم عراق، لبنان و سوریه آمادگی خوبی دارند. باید برای انجام این نوع کارها همفکری‌هایی بکنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد فضای رسانه‌ای سنگین علیه آمریکا و علیه سازمان ملل ضروری است. سازمان ملل و شورای امنیت باید از جانب افکار عمومی و کشورهای مسلمان تحت فشار قرار بگیرد تا وادار شوند که در مقابل آمریکا بایستند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در پایان گفت: علاوه بر کمک‌های مادی، حرکت‌های نمادین و کاروان‌های انسانی برای پشتیبانی از مقاومت ضروری است؛ مانند آن جمعیتی که در عراق به سمت مرز اردن حرکت کردند. ما در ایران هم انتظار داریم که کاروان‌هایی تشکیل شوند و حرکت کنند و ما باید زمینه عبورشان از مرز را ـ هم در ایران و هم در عراق ـ فراهم کنیم. ما در “کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین” برای هر نوع همکاری در این زمینه‌ها ـ چه فعالیت‌های رسانه‌ای، چه همایش‌ها و چه کمک‌های مردمی و انسانی ـ آمادگی کامل داریم.

…………………….
پایان پیام/ 101

لینک کوتاه

سوالات و نظرات

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار

به همت بنیاد بین‌المللی عاشوراء؛

تدوین و انتشار دو کتاب کودک اربعینی به زبان‌های عربی و فارسی

اخبار جشنواره «أنا مِن حسین»

کشیش مسیحی: همه ما در زندگی، لحظات کربلایی مخصوص خود را داریم

در همایش "طوفان الاقصی و شهید سلیمانی" در کیش؛

اختری: استقامت مردم غزه “تاریخی و ستودنی” است

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 11

برگزاری نشست نداء الاقصی در جوار ضریح امام رضا(ع)

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 9

عالم اهل سنت سوریه: سالروز قیام امام حسین(ع) یوم الله است

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 8

حسینی: تعداد زوار ایرانی اربعین می تواند ۱۵میلیون نفر باشد

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 26

عکس خبری/ کمیسیون «مراسم و محافل» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 25

عکس خبری/ کمیسیون «کودک و نوجوان» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 23

عکس خبری/ کمیسیون «اهل سنت» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین