18 شهریور 1403

تبدیل شدن یک روستای شیعه نشین در بنگلادش به نماد صلح و دوستی

روستای شیعه نشین «نایا باستی» که در شرق کشور بنگلادش قرار دارد، در دل خود پیروان ادیان و مذاهب مختلف را جای داده و همگی در کنار یکدیگر با صلح و دوستی و به طور مسالمت آمیز زندگی می کنند.

حسینی نیوز/

وب سایت awaz the voice با انتشار گزارشی از تبدیل شدن یک روستای شیعه نشین در بنگلادش به نماد صلح و دوستی خبر داد.

در این گزارش آمده است: روستای شیعه نشین «نایا باستی» که در شرق کشور بنگلادش قرار دارد، در دل خود پیروان ادیان و مذاهب مختلف را جای داده و همگی در کنار یکدیگر با صلح و دوستی و به طور مسالمت آمیز زندگی می کنند و بر همین اساس این روستا به نمادی برای همزیستی مسالمت آمیز تبدیل شده است.

این گزارش افزود: عمر این روستا تقریبا ۴۰ سال است اما به روستایی بسیار خوب و پیشرفته تبدیل شده زیرا همگی در کنار هم به خوبی زندگی می کنند و برای رشد و پیشرفت تلاش می کنند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر شیعیان که اکثریت جمعیت این روستا را تشکیل می دهند، مسیحی ها، هندوها و سیک ها نیز در این روستا زندگی می کنند.

حس آرامش کلی روستا را فرا گرفته است و با درختان نارگیل که در نسیم تاب می‌خورند، با باغ‌های چای در طرف مقابل، تقویت می‌شود.

با قدم گذاشتن در دهکده، اولین منظره ای که به چشم می آید حسینیه‌ای است که در مرکز چمنزار و سرسبز ساخته شده است. تعزیه نشات گرفته از ایران و یک آیین اسلامی شیعه است که به صورت نمادین وقایع غم انگیز کشتار در دشت کربلای عراق در سال 680 میلادی را به تصویر می کشد و شهادت حسین نوه گرامی پیامبر اسلام را به همراه تصویر می کند. فرزندان ذکور و همراهان او.

منطقه روستا شامل یک جاده طولانی است که با فضای سبز مرزبندی شده است.

همچنین خانه یک مسیحی به دلیل صلیب روی در به راحتی قابل شناسایی بود. بیشتر خانه‌ها دارای حیاط‌های سنتی با شیرهای آب و پمپ‌های دستی هستند.

روستاییان از اقشار مختلف هستند و برای کار بیرون می‌روند و مشاغلی مانند رانندگان خودرو، لوله‌کش، صاحب مغازه‌های کوچک، صنعت‌گران و فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ هستند. برخی نیز کیوسک‌های غذا در خارج از شهر را مدیریت می‌کنند که در آن برنج سرخ‌شده، رشته فرنگی، مرغ سوخاری، و غذاهای مختلف دیگر می‌فروشند.

آموزش و پرورش عنصر کلیدی شکل‌دهی به زندگی دختران در نایا باستی است، به طوری که اکثر آنها به مدرسه می‌روند. هنگامی که از مدرسه برمی گشتند، با حجاب و کیف های مدرسه که روی شانه هایشان آویزان شده بود، با خوشحالی با هم گپ می زدند، با اعتماد به نفس و راضی به نظر می رسیدند و امیدوار بودند تا فراتر بروند و رویاها را در زندگی دنبال کنند.

قابل درک است که اهالی روستا و به خصوص زنان کمی از صحبت با غریبه‌ها خودداری می کنند و گرفتن عکس از آنها یک تابو مطلق بود و برخی از آنها بر اساس ناشناس بودن صحبت می کردند.

……………

پایان پیام/ ۱۱۰

 

لینک کوتاه

سوالات و نظرات

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار

به همت بنیاد بین‌المللی عاشوراء؛

تدوین و انتشار دو کتاب کودک اربعینی به زبان‌های عربی و فارسی

اخبار جشنواره «أنا مِن حسین»

کشیش مسیحی: همه ما در زندگی، لحظات کربلایی مخصوص خود را داریم

در همایش "طوفان الاقصی و شهید سلیمانی" در کیش؛

اختری: استقامت مردم غزه “تاریخی و ستودنی” است

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 11

برگزاری نشست نداء الاقصی در جوار ضریح امام رضا(ع)

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 9

عالم اهل سنت سوریه: سالروز قیام امام حسین(ع) یوم الله است

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 8

حسینی: تعداد زوار ایرانی اربعین می تواند ۱۵میلیون نفر باشد

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 26

عکس خبری/ کمیسیون «مراسم و محافل» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 25

عکس خبری/ کمیسیون «کودک و نوجوان» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 23

عکس خبری/ کمیسیون «اهل سنت» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین