6 مرداد 1403

بیانیه رییس بنیاد عاشوراء در اعتراض به انفعال کشورهای اسلامی در قبال تکرار هتک مقدسات در اروپا

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشوراء با صدور بیانیه‌ای به انفعال کشورهای اسلامی در قبال تکرار هتک مقدسات در اروپا اعتراض کرد.

حسین نیوز/ سرویس اخبار بنیاد بین‌المللی عاشوراء:

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشوراء با صدور بیانیهٔ شدیداللحنی به انفعال کشورهای اسلامی در قبال تکرار هتک مقدسات در اروپا اعتراض کرد.

متن بیانیهٔ آیت الله «محمدحسن اختری» به شرح زیر است:

باسم الله المنتقم

إنا لله وإنا إلیه راجعون

هتک حرمت مقدسات ادیان ـ از وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) و دیگر انبیاء الهی گرفته، تا کتب آسمانی و رهبران دینی ـ در اروپا، دیگر به امری تکراری تبدیل شده است!

اقدام نفرت ‏انگیز «راسموس پالودان» در سوئد در آتش زدن قرآن کریم، تکرار حرکت احمقانه ای است که او در سال ۲۰۲۰ م. نیز انجام داد و موجب ناآرامی و صدمه دیدن مردم و اموال عمومی در آن کشور گردبد.

انتظار عقلایی این بود که مقامات دولت و اعضای پارلمان سوئد، حداقل به خاطر حفظ امنیت کشور خود و رعایت احساسات هزاران مسلمان هموطن خویش، مانع از تکرار اقدام پالودان شوند؛ اما گویی همانطور که تدین و معنویت از بین مسئولان کشورهای اروپایی رخت بر بسته است، عقل و تدبیر نیز دیگر جایگاهی در بین آنان ندارد!

مسئولین سوئدی – مانند دیگر مقامات اروپایی – با گرفتن ژست “آزادی بیان” این اقدام نفرت‌انگیز را توجیه می‌کنند، اما تلاشی برای عدم سوء‌استفاده از آزادی برای اسلام‌هراسی، نژادپرستی و تبعیض انجام نمی‌دهند.

اینجانب به عنوان رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) – مجمعی که صدها نفر از نخبگان از چهارگوشه جهان در آن عضویت دارند – نه خطاب به سوئد و کشور‌های اروپایی، بلکه خطاب به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جهان اسلام، نکاتی را عرض می‌کنم:

۱. استمرار اقدامات هتاکانه غربی‌ها علیه ارزش‌های مقدس دینی مردم مسلمان، نتیجه مستقیم “بی عملی و انفعال امت اسلامی” است. مسلمانان جهان با جمعیتِ قریب به دو میلیارد نفر، قدرت بزرگی هستند که در صورت عزم و اتحاد، می‌توانند توطئه گران کشورهای اروپایی را سر جای خود بنشانند.

۲. هر بار که عناصر ضد بشری اقدام به هتک مقدسات می‌کنند و دول غربی به بهانه واهی حمایت از آزادی، دست آنها را در مسیر این نفرت‌پراکنی باز می‌گذارند، شاهد محکومیت‌ها و تظاهرات گسترده‌ای در جهان اسلام هستیم. اما این اقدامات از این مرحله فراتر نمی‌رود و پس از چند روز به فراموشی سپرده می‌شود!

این امر، هتاکان را روزبه‌روز جری تر می‌کند.

۳. امت اسلامی – با همه اقشار و طبقات خود – باید عزمی مشترک برای “اقدامات بازدارنده واقعی” علیه کشور‌های حامی اسلام‌هراسی داشته باشد.

در این زمینه، هر یک از اقشار این جامعه بزرگ، وظیفه‌ای بر عهده دارند.

۴. وظیفه “دولت‌های کشور‌های اسلامی”، فشار سیاسی و اقتصادی بر کشورهایی است که زمینه این هتاکی ها را فراهم می‌کنند. “فراخواندن سفراء”، “کاهش سطح روابط‌” و “تحریم تجارت با آنها” بازدارندگی مهمی در برابر دول غربی دارد؛ چرا که تمام قبله آنها «مادیات» است.

۵. وظیفه “علماء، اندیشمندان، صاحبان قلم و تریبون، مؤسسات و رسانه‌های کشورهای اسلامی”، تبیین حقایق برای نخبگان و نیز توده‌های مردم است. آنها باید از یک سو، مقامات کشورهای خود را به اقدام قاطع علیه هتاکان غربی وادار کنند؛ و از سوی دیگر مردم را با مسئولیت‌های خود برای داشتن حساسیت نسبت این نوع اقدامات موهن و همراهی در تحریم کالاهای اقتصادی و فرهنگی غرب تشویق کنند.

۶. وظیفه “توده مردم مسلمان” نیز، حراست از جایگاه پیامبر(ص) و کتاب خداوند از طریق فشار بر دولت‌های خود برای اقدام عملی و قاطع است.

مگر نمی‌بینیم که شرکت‌های اروپایی، آمریکایی و صهیونیستی چگونه در حال ارتزاق از بازارهای ما هستند؛ اما کوچکترین احترامی برای عقاید و ارزش‌های ما قائل نیستند؟

پس چرا همچنان به خرید کالاهای این شرکت‌ها اقدام می‌کنیم و هتاکان را روزبه‌روز فربه تر می‌نماییم؟

۷. سخن آخر اینکه، ادامه روند فعلی و بسنده کردن به بیانیه‌های محکومیت و تظاهرات مقطعی، نتیجه عملی برای توقف این اهانت‌ها در پی ندارد؛ و خدای ناکرده ما را مصداق این آیه شریفه خواهد کرد که: وَقالَ الرَّسولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَومي اتَّخَذُوا هذا القُرآنَ مَهجورا.

محمدحسن اختری

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

و مدیرعامل بنیاد عاشوراء

اول رجب المرجب 1444

3 بهمن 1401

……………………

پایان پیام/ ۱۰۱

لینک کوتاه

سوالات و نظرات

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار

اخبار جشنواره «أنا مِن حسین»

کشیش مسیحی: همه ما در زندگی، لحظات کربلایی مخصوص خود را داریم

در همایش "طوفان الاقصی و شهید سلیمانی" در کیش؛

اختری: استقامت مردم غزه “تاریخی و ستودنی” است

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 11

برگزاری نشست نداء الاقصی در جوار ضریح امام رضا(ع)

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 9

عالم اهل سنت سوریه: سالروز قیام امام حسین(ع) یوم الله است

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 8

حسینی: تعداد زوار ایرانی اربعین می تواند ۱۵میلیون نفر باشد

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 26

عکس خبری/ کمیسیون «مراسم و محافل» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 25

عکس خبری/ کمیسیون «کودک و نوجوان» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 23

عکس خبری/ کمیسیون «اهل سنت» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 22

عکس خبری/ کمیسیون «بانوان» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 21

عکس خبری/ کمیسیون «اتباع و ترانزیت» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 20

عکس خبری/ کمیسیون «آموزش» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین