«عاشورا» مکتب بی مرز و «حسین» رمز وحدت؛ شور حسینی در آمریکا

در شب و روز عاشورا که کربلا بیقرار است و از بین الحرمین صدای سوگواران حسینی به گوش اهل جهان می‌رسد، اینجا در ینگه دنیا در هوای گرم و سوزان ایالات متحده آمریکا، عاشقان حضرت سید الشهدا (ع) ویارانش گردهم آمدند و همگام با دیگر شیفتگان حسینی در سراسر جهان به عزاداری پرداختند.

حسین نیوز/ سرویس اخبار آمریکا:

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، در آمریکا روز عاشورا تعطیل نیست اما مکتب بی مرز عاشورا و نام ابا عبدالله الحسین (ع) چنان وحدت آفرین است که عاشقان را در هوای گرم و سوزان آمریکا و در روز کاری آخری هفته گرد هم می‌آورد.

عاشقان حضرت سید الشهداء و اهل بیت(ع) از کشورهای مختلف جهان در آمریکا همزمان با دیگر نقاط دنیا در دهه اول محرم به ویژه در شب و روز عاشورا در مساجد و مراکز اسلامی گردهم می‌آیند و برای سرور و سالار شهیدان کربلا و یارانش سوگواری می‌کنند.

پس از پایان بیماری همه گیر کرونا، در مراکز اسلامی آمریکا از جمله در نیویورک، واشنگتن، تگزاس، کالیفرنیا و همچنین هیات‌های محلی و خانگی برنامه‌های سوگواری و معرفتی برای شناخت هر چه بیشتر حضرت امام حسین (ع)، ابعاد زندگی و شخصیتی آن بزرگوار و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بصورت حضوری برگزار می‌شود.

دلدادگان حسینی همچون دانه‌های تسبیح در این روزها و شب‌ها در فضاهای معنوی کنار هم قرار می‌گیرند و قرآن و زیارت عاشورا می‌خوانند.

مراکز اسلامی آمریکا به ویژه نیویورک و واشنگتن شاهد خیل انبوه عاشقان حسینی از کشورهای مختلف جهان از زن و مرد، پیر و جوان و کودک و نوجوان هستند که هر یک به زبانی برای سید و سالار شهیدان کربلا و یارانش به سوگ می‌نشینند.

در مرکز اسلامی نیویورک در روز عاشورا پس از قرائت دعای پر فیض ندبه و زیارت عاشورا، حجت الاسلام و المسلمین محمد اسلامی در سخنانی به تشریح ابعاد واقعه کربلا پرداخت.

عزاداران حسینی سپس با مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) و نیز نوحه خوانی ذاکر ایرانی اهل بیت “رهام نصر” و بیان گوشه‌هایی از مصائب اهل بیت (ع) در صحرای کربلا و روز عاشورا، مراسم سینه زنی برگزار کردند و بر آلام حضرت سید الشهدا (ع) و یارانش گریستند و پس از آن نماز ظهر و عصر اقامه شد.

در مرکز اسلامی واشنگتن نیز عاشقان امام حسین (ع) پس از قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی مذهبی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ احمد بحرینی رئیس این مرکز و اقامه نماز ظهر و عصر با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) به سوگواری پرداختند.

…………………….
پایان پیام/ 101

لینک کوتاه