6 مرداد 1403

در نشست «طوفان الاقصی؛ نبرد بین حق و باطل»؛

آیت‌الله اختری: رژیم صهیونیستی به هیچ عهدی پایبند نیست

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء گفت: امروز بعد از همه کشتارها توسط رژیم صهیونیستی مشخص شده است که این غده سرطانی هیچ گاه به هیچ عهدی پایبند نمی ماند و باید این سرزمین مقدس به صاحبان اصلی آنها بازگردد.

حسینی نیوز/ سرویس اخبار بنیاد بین المللی عاشوراء:

نشست «طوفان الاقصی؛ نبرد بین حق و باطل» امروز شنبه 13 آبان ۱۴۰۲ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) در شهر بیروت پایتخت لبنان، برگزار شد.

در این نشست رئیس شورای عالی و معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، نماینده جنبش حزب الله لبنان، نماینده جنبش امل لبنان، نماینده جنبش حماس فلسطین، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، شخصیت های مسیحی، شخصیت های دروزی و نخبگان جهان اسلام حضور داشتند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اولین سخنران این نشست بود که با خیر مقدم به حاضران  در ابتدای این نشست با اشاره به مقاومت ملت فلسطین اظهار کرد: این ملت از 75 سال پیش مقاومت می کند و ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، درست بودن راهبرد مقاومت را اثبات نمود و نشان داد که رژیم صهیونیستی سست تر از عنکبوت است.

آیت الله «محمد حسن اختری» ادامه داد: از طرف مجمع جهانی اهل بیت(ع)، موضع حزب الله و دبیرکل آن سید حسن نصرالله در خصوص عملیات طوفان الاقصی را ستایش می کنم و از او بابت این موضع شجاعانه در این خصوص، تقدیر می نمایم.

ایشان با توجه به برگزاری این نشست در سالروز “یوم الله 13 آبان” به این مناسبت هم اشاره کرد و گفت: روز 13 آبان سالگرد تبعید امام خمینی(ره) از ایران به عراق است، مستکبران با این اقدام می خواستند امام راحل و مردم ایران را از تفکر انقلابی دور کنند، اما مکرشان به خودشان برگشت و امام خمینی(ره) در نجف اشرف به یک پیشوای جهانی تبدیل شد و نظریات ایشان در سطح دنیا، منتشر گشت و امام خمینی(ره) پیروزمندانه به ایران بازگشت و جمهوری اسلامی ایران را تاسیس کرد، آنچه که امروز از جریان مقاومت می بینیم دستاوردی از دستاوردهای امام خمینی(ره) است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء افزود: مسئولیتی بر عهده ما فارغ از هر دین و مذهبی وجود دارد که در این شرایط چگونه به فلسطین کمک کنیم. مقاومت فلسطین پیروزی بزرگی را توانست به دست بیاورد و باید بدانیم که در این قبال چه نقشی داریم.

وی به خیانت برخی شخصیت های عربی هم پرداخت و گفت: برخی از دولت ها تلاش کردند که با عادی سازی روابط، رژیم صهیونیستی را نجات بدهند و برخی از مجموعه ها نیز تلاش کردند که تن دادن به راهبرد مذاکرات را به فلسطینی ها تحمیل کنند؛ اما اینها هیچ کدام نتیجه نداد و امروز بعد از همه کشتارها توسط رژیم صهیونیستی مشخص شد که این غده سرطانی هیچ گاه به هیچ عهدی پایبند نمی ماند.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سوریه تأکید کرد: باید این سرزمین مقدس به صاحبان اصلی آن بازگردد. این صاحبان اصلی که در این مدت، شهدای فراوانی از کودک تا پیر را تقدیم آزادی سرزمین خود کردند، باید به خانه هایشان برگردند.

آیت الله اختری با اشاره به پیام نشست «طوفان الاقصی؛ نبرد بین حق و باطل» اظهار کرد: در این نشست می خواهیم به آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع در این منطقه این پیام را برسانیم که باید در شیوه و راهبرد خود تغییر ایجاد کنند، امروز وضعیت، تغییر کرده است و دیگر شرایط سال 1948 میلادی حاکم نیست، امروز فلسطینی ها قدرتمند هستند و همه آنها منتظر مقابله با رژیم صهیونیستی ها می باشند.

وی خاطرنشان ساخت: لبنان در مسیر یاری فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی، کمک های زیادی تقدیم کرد. امروز کشورهای یمن و عراق هم در مساله مقاومت مشارکت دارند. من از دولت های مجاور فلسطین می خواهم که به جوانان مسلمانان اجازه بدهند تا به یاری فلسطینی ها بروند و این کمترین چیز است. امروز مردم ملت فلسطین نیازمند حمایت ها به شیوه های مختلف هستند.

حجت الاسلام و المسلمین «نعیم قاسم» معاون دبیرکل جنبش حزب الله لبنان، نماینده کاردینال «بشاره پطرس الراعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان، نماینده جنبش حماس در لبنان، «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، حجت الاسلام و المسلمین «علی الخطیب« نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، شیخ «سامی ابی المنی» شیخ عقل طائفه موحدین دروز لبنان و «احسان عطایا» نماینده جهاد اسلامی فلسطین در لبنان دیگر سخنرانان این نشست بودند.

………………………
پایان پیام/ ۱۱۰

لینک کوتاه

سوالات و نظرات

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اخبار

اخبار جشنواره «أنا مِن حسین»

کشیش مسیحی: همه ما در زندگی، لحظات کربلایی مخصوص خود را داریم

در همایش "طوفان الاقصی و شهید سلیمانی" در کیش؛

اختری: استقامت مردم غزه “تاریخی و ستودنی” است

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشوراء با استاندار قـم

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 11

برگزاری نشست نداء الاقصی در جوار ضریح امام رضا(ع)

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 9

عالم اهل سنت سوریه: سالروز قیام امام حسین(ع) یوم الله است

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 8

حسینی: تعداد زوار ایرانی اربعین می تواند ۱۵میلیون نفر باشد

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 26

عکس خبری/ کمیسیون «مراسم و محافل» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 25

عکس خبری/ کمیسیون «کودک و نوجوان» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 23

عکس خبری/ کمیسیون «اهل سنت» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 22

عکس خبری/ کمیسیون «بانوان» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 21

عکس خبری/ کمیسیون «اتباع و ترانزیت» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین

اخبار سومین گردهمایی فعالان فرهنگی اربعین - 20

عکس خبری/ کمیسیون «آموزش» سومین گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی اربعین